Sikerdíjas keresőoptimalizálás

Sikerdíjas keresőoptimalizálás: érdemes belevágni?

A SEO minden webhely számára létfontosságú, nem is kérdéses, hogy csinálni kell! Azonban összetett, bonyolult és nehézkes feladat, amivel nemcsak a kereső első oldalára, de az első öt organikus találat valamelyikére is feltornászhatjuk a weblapunkat.

Felmerül a kérdés: mi magunk kísérletezzünk, vagy inkább bízzunk meg ezzel egy keresőoptimalizálással foglakozó szakembert vagy céget?

SEO szakember vs cég?

Akár magunk szeretnénk a webhelyünk keresőoptimalizálását megoldani, akár egy ügynökségre bíznánk azt, mindegyik jó megoldás lehet. Mi a különbség?

A cég vezetése, a munka mellett a keresőoptimalizálás, kulcsszókutatás, linképítés, a statisztikák folyamatos figyelése és egy SEO stratégia kidolgozása embert próbáló feladat. Ha mégis ezt szeretné a webhelytulajdonos, akkor ajánlott egy SEO mentor segítségét kérni.

A másik megoldás, hogy kiengedi a kezéből ezt a gyeplőt és igénybe veszi egy keresőoptimalizálásra szakosodott szakember széleskörű szolgáltatásait vagy megbíz egy SEO ügynökséget. Így több ideje marad az érdemi munkára, kapcsolatépítésre, a cég fejlesztésére is.

Melyik a jobb megoldás? Természetesen ezt mindenki maga tudja eldönteni a vállalkozás vezetésével járó feladatok függvényében. Akármelyiket is választja, mindenképp érdemes kissé belekóstolni a keresőoptimalizálási folyamatokba.

Sikerdíjas vagy havidíjas együttműködés?

Amennyiben a külső szakember vagy cég szolgáltatásai mellett maradunk, választhatunk a sikerdíjas és havidíjas konstrukciók közül. Lássuk, melyik mit takar!

A havidíjas szolgáltatás elnevezés ne tévesszen meg senkit: nem arra utal, hogy pikk-pakk egy vagy két hónap alatt előre repíti a weblapunkat a Google találati listáján. Ez csupán arra vonatkozik, hogy a SEO szakember vagy cég havi stratégiát dolgoz ki, annak megfelelően, ahogy alakul a helyezés vagy a kulcsszólista. A megbízási díjat is havonta fizeti az ügyfél a megállapodásnak megfelelő összegben. Így szabadon dönthet a további közös munkáról a havonta kapott részletes statisztikák tükrében.

Ezzel szemben a sikerdíjas keresőoptimalizálás esetében csak akkor kell kiegyenlíteni a számlát, amikor az első pozitív adatok megérkeznek. Ezért sokan úgy gondolják, ez a bolondnak is megéri, hiszen az eredményekből érkező bevételből majd könnyen ki tudják fizetni a számlát. Azonban ez a típusú együttműködés sok buktatót hordoz magában, és ez nem csak a megbízót érintheti hátrányosan.

A sikerdíjas keresőoptimalizálás előnyei és hátrányai

Ezt a típusú megbízást általában több hónapra, egy évre kötik meg az együttműködő felek. Az első eredmények megérkezte hosszú idő, akár hónapokban is mérhető. Ez idő alatt a SEO ügynökség dolgozik, a megbízó pedig vár.

Azonban az is előfordulhat, hogy az eredmények azonnal jönnek: a keresőoptimalizáló cég talál olyan kulcsszavakat, amire bekerülhet az első 4-5 találat közé. Mi lehet itt a probléma?

  • Ha olyan kulcsszóra optimalizálja az oldalt a cég, amire senki nem keres, így senki nem is használta korábban ezeket, akkor könnyen produkál helyezést, de az értékek elmaradnak.
  • A szerződésben meghatározott kulcsszavakra optimalizálja a honlapot és ezekért is kell fizetnie a megrendelőnek. Azonban ezeken nem lehet változtatni, miután nyilvánvalóvá vált, hogy rossz kulcsszók. Vagyis, ha a szerződésben nincs kikötve, hogy a kulcsszavakon változtathat a megrendelő, akkor egy éven át fizethet a semmiért.
  • Túl hosszú (long tail) kulcsszavakat alkalmaz a SEO cég, és dolgozik is valamennyit a weblappal, így vannak eredmények eleinte. Majd ezt követi a visszaesés, de az első pozitívumok után a megrendelőnek fizetnie kell, hiszen ez áll a szerződésben.
  • Persze nemcsak a megrendelő bukhatja el a pénzét. Ha a megbízott SEO ügynökség által kért változtatásokat a weboldal tulajdonosa nem teszi meg, akkor hiába az igyekezet. Ebben az esetben a cég teljes erőbedobása sem elegendő ahhoz, hogy a keresőben előrelépést produkáljon a weblap.

Mindenki eldöntheti, hogy kockáztat-e vagy sem: bár a sikerdíjas keresőoptimalizálás jó variációnak tűnik, ami kevesebb rizikóval jár, mint a havidíjas, de könnyen lehet ez fordítva.

Egy SEO mentor havidíjas SEO szolgáltatásaival hosszabb távon jobban járhatunk!

Kép forrása: Freepik

Hirdetés (X)

Kapcsolódó bejegyzések

Írd be, amit keresel és nyomd meg az Enter billentyűt a kereséshez. A visszavonáshoz nyomd meg az ESC gombot.

Vissza az elejére